KIDS – Omzet Mode

Hoogste omzet in tien jaar voor de modebranche

Uit de resultaten van de INretail Fashionscan blijkt dat de moderetailers het afgelopen jaar goed hebben gedaan. De midden- en kleinbedrijf winkels hebben geplust met 5,3 procent en hiermee de hoogste omzetgroei in tien jaar behaald. Schoenenwinkels behaalden zelfs een groei van 7,8 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Uit de INretail/Gfk Fashionscan en Shoescan bleek dat vooral mannenmode en vrouwenschoenen het goed hebben gedaan. Daarnaast is ook de baby- en kindermode gestegen met 4,8 procent. Tevens hebben kinderschoenen een omzetgroei van 6 procent behaald.

Daarnaast blijken steeds meer online formules fysieke winkels te openen en investeren fysieke winkels juist in hun online aanwezigheid. Zo wordt er goed ingespeeld op het gedrag van de consument, wat weer omzetkansen creƫert voor de modebranche.

Belangrijkste resultaten uit de scan

  • De totale mode (online en offline) is in omzet gedaald met -0,9%
  • Cumulatief heeft in 2017 de modebranche een omzetstijging van +4,6% behaald
  • De offline omzet voor de totale mode is de afgelopen maand met -3,5% gedaald
  • De online omzet voor de totale mode is gestegen met +9,4%

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *