skip to Main Content
Keep Moving: TOPs En FLOPs Voor De Decembermaand

Keep Moving: TOPs en FLOPs voor de decembermaand

In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Nog een week en de decembermaand barst los. In dit laatste kwartaal van het jaar draaien veel winkels een flink deel van hun jaaromzet. En dan vooral in december: dé topmaand van het jaar, kunnen we wel stellen. Maar wat zijn nou de TOPs en FLOPs, zo vlak van tevoren? Wat kun je nu nog regelen en wat had je echt al maanden eerder moeten doen? KIDS vertelt het je graag!

HELEMAAL TOP

  • Ga voor promotie! Bedenk leuke kortingscodes en communiceer deze via sociale media, een nieuwsbrief of gewoon in de winkel of op de website.
  • Bedenk hoe je deze hele feestmaand onder de aandacht wil brengen via je kanalen. Doe het opvallend en anders dan anders, want ieder bedrijf wil er deze maand uitspringen.
  • Verzin de leukste cadeaupakketten! Wat combineert goed, wat valt op bij de klant en welke trends kun je hiervoor inzetten? De consument vindt het gemakkelijk en heeft ook nog het idee dat hij/zij voordelig uit is. Ideaal, toch? Controleer wel eerst of je genoeg van deze producten op voorraad hebt, voor je te veel aan de klant belooft.
  • Gebruik je bestaande óf het voor december bestemde communicatiemateriaal zoals posters, kaarten en stickers. Alles wat je al op voorraad hebt kun je nu gebruiken ter promotie! Zet dit materiaal ook in om je eventuele winkel op te fleuren en het er feestelijk uit te laten zien.
  • Heb je niet veel in huis om je winkel feestelijk te maken? Gebruik iets wat je gewoon last minute kunt toevoegen. Een schaal strooigoed in de dagen voor Sinterklaas of een bakje kerstkransjes vlak voor kerst kunnen al succesvol zijn. Gratis werkt altijd bij de consument en het komt ook nog eens gastvrij over.
  • Zet je in voor het goede doel en denk aan de minderbedeelden in de samenleving. Ook dit vind de consument tegenwoordig belangrijk. Zo kun je bijvoorbeeld een fooienpot neerzetten en de opbrengst naar het goede doel versturen. Communiceer dit ook duidelijk naar de klant en op social media. Maar bedenk vooral welk doel het beste bij jouw winkel past.

TOTALLY FLOP

  • Nu nog beginnen met de voorbereidingen van Sinterklaas? Dit had je echt iets eerder in de planning moeten zetten, want voor je het weet is het vijf december! Maar zoals hierboven beschreven zijn er enkele dingen die je ook last minute nog kunt regelen.
  • Er nu achter komen dat je te weinig voorraad hebt ingeslagen. Tja, ook een beetje mosterd na de maaltijd, vind je niet? Dit soort dingen kun je beter al maanden van tevoren plannen. Zeker omdat de december maand voor veel winkels de meest belangrijke is.
  • Liegen over prijsverlaging, dit kwam in het verleden regelmatig voor. Ben zo open en eerlijk mogelijk tegen de klant, want hij/zij heeft de “nep” korting binnen no time achterhaald. Geef korting op bijvoorbeeld een tweede artikel of maak de klant blij met een extra cadeautje bij een aankoop. Dit werkt veel beter!

KIDS fashion mag wenst alle retailers in de kindermodebranche een fantastische feestmaand toe!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top