skip to Main Content
Keep Moving: Zo Stapt De Consument Over Naar Jouw Merk

Keep Moving: zo stapt de consument over naar jouw merk

In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Deze keer gaan we het hebben over een mogelijke overstap van de consument naar jóuw merk. Want ondanks dat consumenten voorkeur hebben voor bepaalde online merken, blijkt meer dan de helft te overwegen om gebruik te maken van een vergelijkbaar merk. Dit blijkt uit een onderzoek van Criteo.

Wat er dan bijdraagt aan de mogelijke overstap? Onder andere: een daling in kwaliteit, prijsverhogingen en een slechte service. Wanneer je het dus net iets beter doet dan je concurrent, is de keuze snel gemaakt!

Volgens het onderzoek haakt een op de vijf shoppers af als de retour- en terugbetaalprocedure niet naar wens verloopt. Kortingen lijken het daarentegen goed te doen: voor iets meer dan de helft is dat een reden om een ander merk eens uit te proberen. Daarnaast draagt een positieve aanbeveling van een bekende ook bij aan een mogelijke overstap en blijken een gebruiksvriendelijke website en gepersonaliseerde aanbiedingen redenen te zijn om terug te komen bij een merk.

Nou, daar kunnen we iets mee! Hup, aan de slag.

Bron: Retailtrends

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top