skip to Main Content
Keep Moving: Zo Zet Je Je Social Media Pagina’s In

Keep Moving: zo zet je je social media pagina’s in

In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Deze week slaan we een andere weg in dan voorheen; we gaan het hebben over social media! Want ook mogelijkheden op dat vlak blijven zich ontwikkelen en daar kun je als retailer mooi op inspelen. Social media is een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie geworden. Door er actief op te blijven zet je je merk of bedrijf goed op de markt en wie wil dat nou niet? Als je er weinig tot niets mee deed dan wordt het tijd daar nu verandering in te brengen. Met de juiste inzet op social media kom je dichterbij je doelgroep dan ooit tevoren. KIDS geeft je enkele tips zodat ook jij binnenkort succes boekt online!

Personaliseer je social media kanalen
Op het gebied van social media geldt: hoe persoonlijker, hoe beter. Hoe je dit dan doet? Door andere organisaties (zoals leveranciers) te taggen in berichten bijvoorbeeld. Maar ook zelf reageren op connecties is belangrijk. Stellen klanten vragen onder je posts? Vergeet hen dan ook niet te antwoorden! Door persoonlijk met ze in contact te blijven voelen ze zich gehoord. Ook kun je opmerkingen liken of erop reageren. Wanneer klanten zien dat je het leest zullen ze eerder geneigd zijn opnieuw te reageren op volgende berichten.

Show je winkel of bedrijf
Geef je klanten een kijkje achter de schermen. Wat gebeurt er dagelijks op de werkvloer? Wie is verantwoordelijk voor wat en hoe maak je je klaar voor een event? Ook dit heeft veel te maken met personalisatie. Promoot je producten bijvoorbeeld op een persoonlijke manier en kijk goed wat het best bij het bedrijf past. Kun je je posts het best insteken met een knipoog, ben je meer lief en zachtaardig of wil je als bedrijf juist wat koeltjes overkomen? Laat het zien op social media, de enige plek waar dat echt goed kan!

Interactie is the key
Een van de belangrijkste onderdelen op social media is de interactie. Zoals we al aangaven is het belangrijk te reageren op je klanten, want dan voelen ze zich gehoord. Maar ook het aanzetten tot interactie is slim om in gedachten te houden. Bedenk leuke winacties (die doen het altijd goed), stel vragen over bepaalde collecties en vraag naar de klant zijn mening. Instagram story’s zijn hier ontzettend geschikt voor; via deze weg kun je de klant namelijk direct om input vragen. Ideaal! Ook kunnen quotes een mooie toevoeging zijn aan je social berichten, mits ze bij het bedrijf passen natuurlijk.

Prachtige plaatjes
Plaats mooie beelden. Dit klinkt misschien vanzelfsprekend, maar toch zijn er veel bedrijven die niet weten welke foto’s ze het best kunnen plaatsen. Ga in ieder geval niet voor de standaard stock beelden, want deze kunnen wat nep overkomen. Een betere optie is om wat beelden op te vragen bij een leverancier. En wil je het echt professioneel aanpakken, huur dan een fotograaf in die je voor langere tijd kan voorzien van de mooiste plaatjes van je winkel én je collecties.

Zo, als je nu niet vooruit kunt met je social media pagina’s, dan weten wij het ook niet meer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top