37 procent meer online traffic voor fysieke winkels
Uit een nieuw onderzoek van brancheorganisatie ICSC blijkt dat retailers met fysieke winkels online meer bezoekers en nieuwe klanten trekken. Ook verhogen ze hun merkbewustzijn in de omgeving.
Voor het onderzoek, het ‘Halo Effect’ genoemd, zijn onder andere ruim achthonderd winkelopeningen en sluitingen geanalyseerd. Wanneer een fysieke winkel opent leidt dit gemiddeld tot 37 procent meer verkeer naar de website van de winkelier. Ook neemt het aandeel in online traffic in het marktgebied toe met gemiddeld 27 procent. Uit het onderzoek blijkt tevens dat wanneer een fysieke winkel sluit, het webverkeer juist inzakt.
Fysieke winkels blijken de perceptie van de consument te stimuleren. Klanten nemen bijvoorbeeld de merken in overweging in gebieden waar retailers nieuwe winkels hebben (in 69 procent van de gevallen). In het algemeen ligt dit percentage op ruim 50 procent.
Het onderzoek bevestigt dan ook het vermoeden dat er een directe relatie is tussen fysieke en digitale aanwezigheid en dat deze positief is. Volgens CEO Tom McGee van ICSC is er nu sprake van een retailrenaissance. Zowel nieuwe als gevestigde retailers investeren in hun winkels om hun fysieke aanwezigheid nieuw elven in te blazen.
Dit bericht heeft 0 reacties