skip to Main Content
Aan Het Woord: Cabien Van Teeffelen Van LITTLE JOY In Roden

Aan het woord: Cabien van Teeffelen van LITTLE JOY in Roden

In onze nieuwe rubriek ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat de trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van LITTLE JOY in Roden.

Eigenaresse LITTLE JOY, Cabien van Teeffelen: “Mode is altijd al mijn passie geweest. Zo had ik op 15-jarige leeftijd al een bijbaan in de plaatselijke kinderkledingwinkel. Vervolgens heb ik TMO Fashion Business School gestudeerd, omdat ik graag verder wilde gaan in de mode. Daar heb ik mijn huidige vriend toentertijd ook ontmoet. Al snel kwam ik erachter dat ik graag een eigen onderneming wilde beginnen. Momenteel zitten mijn vriend en ik allebei nog steeds in de mode. Hij verkoopt dames- en herenkleding en ik richt mij op kinderkleding. Het is een droom die werkelijkheid is geworden.”

Verkoop
“Tijdens de Coronacrisis zijn we de gehele tijd opengebleven. Wel hebben we aangepaste openingstijden gehanteerd. Zo waren we een aantal weken korter geopend en hebben we een tijdje geen koopavonden meer gedaan. Vervolgens zijn we weer teruggegaan naar de reguliere openingstijden, zodat we weer meer tijd hebben om onze klanten te bedienen. De verkoop liep in de maanden maart en april vanwege de maatregelen tegen het Coronavirus niet goed. Gelukkig hebben we in mei en juni weer goede omzet gedraaid. We mogen dan ook zeker niet klagen. De merken Cars, Kids Only, Levi’s, Looxs, Lyle Scott en Name It zijn bij ons de grote hardlopers.”

Trends
“In het Noorden zijn we altijd wat laat met het volgen van de trends. Hoewel de flared pants in grote delen van het land al een tijdje niet meer weg te denken zijn, is het bij ons nu een echte hype aan het worden. Ik merk overigens dat onderstukken bij de meiden steeds belangrijker worden. Ook doen de stoere pints in combinatie met een mooie denim het goed. Bij de jongens zien we veelal rustige kleuren. Het logo moet tegenwoordig klein zijn. Het subtiele wordt daarnaast afgewisseld met felle kleuren en all-over printjes.”

Klantencontact
“Ik hecht veel waarde aan het contact met de klanten. Zo vind ik het ontzettend leuk om klanten advies te geven en een praatje met ze te maken. Daarnaast houd ik van de diversiteit en de verantwoordelijkheid die bij mijn werk komt kijken. Ik doe van alles wat: van de inkoop, social media en administratie tot het presenteren van de nieuwe collecties in de winkel. Uiteraard staat de klant bij ons altijd op nummer 1. We hebben veel vaste klanten en het is altijd leuk om te horen als ze aangeven goed te zijn geholpen of een volgende keer graag weer terugkomen. Het is ontzettend fijn om een stukje waardering voor je werk te krijgen.”

Website LITTLE JOY: www.joy.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top