Ga naar hoofdinhoud

Aan het woord: Esther Scherrenburg van Bij Mammaloe in Kesteren

In ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat dé trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van Bij Mammaloe in Kesteren.

Eigenaresse Bij Mammaloe, Esther Scherrenburg: “Het afgelopen seizoen is wisselend verlopen. Er zijn een aantal zaken enorm van belang voor de winkel. Zo zit ik midden in de Bijbelgordel van Nederland, waardoor ik veel trouwe klanten heb. Als mensen je eenmaal kennen en je weten te vinden, komen ze ook weer terug. Dat is mijn geluk denk ik. Daarnaast is er veel sprake van mond-op-mond reclame. Ik heb dan ook geen vluchtige klanten in de winkel. Alhoewel ik een trouw klantenbestand heb, is het seizoen nogal grillig verlopen. Er waren weken die fantastisch liepen en er waren weken waarbij je je afvraagt of er überhaupt wel een klant komt. Dat is ook wel de tijd van nu: je kunt de klant niet meer voorspellen. Er zijn verschillende merken die het goed doen in de winkel. Opvallend is dat het merk KIE Stone bij de meiden heel goed verkoopt. Bij de jongens loopt het merk S.Oliver weer erg goed. Tegenwoordig is glitter heel erg aantrekkelijk bij de meiden. Denk hierbij aan pailletten of glitterbanden langs een rokje of broek. Zolang er eigenlijk glitters op zitten, zit je goed. Bij de jongens zijn de skinny modellen erg populair. Alles moet smal en slank vallen. Zelfs nu er veel baggy modellen op de markt komen, is in mijn winkel de smalle pasvorm een hit. De naam ‘Bij Mammaloe’ heeft mijn man bedacht. Hij gebruikte ‘Mammaloe’ vroeger als koosnaampje voor mij. Ook staat de naam ook voor mijn twee kinderen: Bram en Maartje. Zo komen de beginletters van ‘Bij’ en ‘Mammaloe’ overeen met de beginletters van Bram en Maartje. Daarnaast komen de kleuren die we voor de inrichting van de winkel hebben gekozen, van de geboortekaartjes van de kinderen vandaan. In de winkel komen steeds accenten van groen en oranje terug. Ik houd er enorm van om met mensen te werken. Daarnaast houd ik van kinderen en heb ik altijd een klik gehad met mode. Doordat ik dit allemaal kan combineren in mijn werk, is deze baan mij op het lijf geschreven. Het grootste pluspunt voor mij is toch wel de omgang met mensen. Ik ben commercieel ingesteld, maar bovenal wil ik het mensen naar de zin maken. Dat is mijn grootste passie. Als kinderen met hun ouders de winkel tevreden verlaten, is mijn dag geslaagd.”

Website: www.bijmammaloe.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top