Ga naar hoofdinhoud

Aan het woord: Florentine van Oosten Slingeland van Donsje in Amsterdam

In ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat de trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van Donsje in Amsterdam.

Eigenaresse Donsje, Florentine van Oosten Slingeland: “De naam Donsje is afgeleid van de zachtheid, warmte en soepelheid van donzige veertjes, die we als inspiratie gebruiken voor onze ontwerpen voor baby’s en kinderen. We staan voornamelijk bekend om onze onweerstaanbaar schattige designs. Onze producten zijn dan ook direct herkenbaar dankzij de bijzondere designs en verfijnde details. Ik heb er stiekem altijd al van gedroomd om mijn eigen producten te ontwerpen en deze te produceren van hoogwaardige materialen. We hebben de afgelopen jaren met name gefocust op het perfectioneren van de producten, collecties en merkbeleving. Die merkbeleving staat nu centraal in onze nieuwe flagship store in Amsterdam die we afgelopen september hebben geopend. Kinderen vervelen zich niet snel in de winkel. Zo zijn er speelkeukens in de pashokjes, is er een tekenhoek met Donsje-kleurplaten en grenst er aan de winkel een tuin met glijbaan en speelhuis. Hoewel we onze collecties al jaren via retailers wereldwijd en via onze webshop verkochten, werd ons vaak de vraag gesteld waar onze winkel in Amsterdam zit. We geloven erin dat fysieke winkels en een online webshop elkaar versterken en de beste merkbeleving aan de klant kunnen bieden. Een deel van onze winst doneren we aan de Shining Star foundation, een school in Nairobi (Kenia) die mijn man en ik hebben opgezet toen we daar hebben gewoond.”

Verkoop
“De verkoop in de winkel gaat boven verwachting goed. Het leuke is dat onze klanten tot nu toe niet alleen bestaan uit mensen die in of rond Amsterdam woonachtig zijn, maar dat er ook veel klanten speciaal uit het buitenland naar onze winkel komen om de hele collectie te bewonderen. Op dit moment hebben we de hele winkel omgetoverd tot een kerstsprookje waar de speciale kerstcollectie ruim vertegenwoordigd is.”

Trends
“Eigenlijk houden we ons niet zozeer bezig met trends. We vinden het belangrijk dat onze collecties uit fantasierijke schoenen en bijpassende accessoires bestaan die met oog voor detail zijn gemaakt. Opvallend is wel dat we veel aardetinten gebruiken en veel gebreide kledingstukken verkopen. Daarnaast houden we ons aan de kersttrend: het mag van mij het hele jaar door kerst zijn!”

Afwisselend
“Het leuke aan mijn werk is dat iedere dag weer anders is en je daarnaast veel verschillende mensen ontmoet. Doordat Donsje wereldwijd in meer dan 40 landen wordt verkocht, gaan we zelf ook regelmatig naar het buitenland. Zo zijn we onlangs voor productie in Indonesië geweest en hebben we een beurs in Japan bezocht. Bij Donsje werken veel jonge, getalenteerde mensen waar wij ons graag door laten inspireren. Als klap op de vuurpijl is het heerlijk om hele blije ouders én kinderen onze winkel te zien verlaten.”

Website Donsje: www.donsje.com

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top