Ga naar hoofdinhoud

Aan het woord: Marleen Swart van Belle & Beau in Heusden en Oisterwijk

In ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat dé trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van Belle & Beau in Heusden en Oisterwijk.

Eigenaresse Belle & Beau, Marleen Swart: “In 2009 heb ik samen met mijn moeder Belle & Beau geopend in Heusden. De winkel in Heusden is stabiel en loopt al jaren goed. Ruim een jaar geleden hebben we dan ook de keuze gemaakt om een winkel te openen in Oisterwijk. Omdat er in de stad genoeg te doen is voor bezoekers, zagen wij het als een mooie kans. Gelukkig heeft deze keuze tot nu toe goed uitgepakt en zien we steeds meer klanten die blijven terugkomen in de winkel. Over dit seizoen mogen we, ondanks dat het lang warm bleef, niet klagen. Verschillende merken doen het goed in de winkel, zoals Mayoral, Looxs en Noppies. Daarnaast verkopen de spijkerbroeken van Dutch Dream Denim en Tumble erg goed. Het merk Flo is bij de meiden erg populair en bij de jongens is het merk Funky XS een echte trend. Verder begint het merk AI&KO voet aan de grond te krijgen bij de tienermeiden en verkopen we sinds kort een nieuw jongensmerk: Blue Black Amsterdam. Een mooi merk met een collectie die nooit in de uitverkoop gaat. Wat mij opvalt, is dat we in de winkel steeds meer vraag krijgen naar de ‘klassiekere’ baby- en kinderkleding van merken als Petit Bateau en Gymp. Zo zijn de rompers met kraagjes en de bloomers met maillotjes momenteel niet aan te slepen. We zijn een tijd geleden ook begonnen met het verkopen van accessoires in de winkel. Met name de items die je kunt personaliseren, zoals de kraammanden en armbandjes met naam, zijn nu een echte trend. Verder zijn de lampjes van A Little Lovely Company, de luxere knuffels van Dou Dou en het houten speelgoed ook ontzettend populair. Ik moet ook wel zeggen dat we dit ook wel nodig hebben om de sale te compenseren. De kleding is nu grotendeels in de uitverkoop, wat dan weer niet geldt voor de accessoires. Ik krijg ontzettend veel energie van mijn werk, het is enorm afwisselend. Zo ben ik de ene dag bezig met de inkoop of marketing, werk ik een andere dag aan de etalage en focus ik mij weer een andere dag op het contact met de klanten. Daarnaast ben ik ook nog bezig met het organiseren van evenementen en workshops. Zo doen we regelmatig mee aan plaatselijke modeshows en werken we samen met een dansstudio. Ik zit nog vol met ideeën en hoop deze volgend jaar uit te gaan voeren!”

Website: www.belleenbeau.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top