Aan het woord: Suus Versigny van Jan & Jantje in Zaltbommel
In ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat dé trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van Jan & Jantje in Zaltbommel.
Eigenaresse Jan & Jantje, Suus Versigny: “Voorheen stond de winkel ook wel bekend onder de naam ‘Jantje voor hippe kids’, vernoemd naar de vader van de vorige eigenaresse die Jan heette. Toen hij plotseling overleed en de vorige eigenaresse haar droom waarmaakte om een kinderkledingzaak te openen, werd ‘Jantje voor hippe kids’ opgericht. Vervolgens nam ik de winkel in 2015 over. De winkel was op dat moment vrij klein, zowel in oppervlakte als in doelgroep. Omdat ik het assortiment ging uitbreiden en hiermee de tieners meer wilde aanspreken, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de winkel ‘Jan & Jantje’ te noemen. Hoewel we vorig jaar een lastig seizoen hebben gehad, gaat het momenteel goed met de winkel. We mogen zeker niet klagen. Met name de merken Antoni Morato, Tommy Hilfiger, My Brand, Levi’s, Calvin Klein, Nik & Nik en Retour Jeans zijn echte hardlopers. Ik merk dat het voor kinderen steeds belangrijker wordt dat er een logo op de kleding zit. Het maakt dan eigenlijk haast niet meer uit welk model of welke kleur het heeft. Zolang er een merk op zit, verkoopt het vanzelf. Om de winkel onder de aandacht te brengen, ben ik erg actief op social media. Zo gebruik ik Instagram om de jeugd te bereiken en zet ik Facebook in om de ouderen te bereiken. Onlangs hebben we ook onze eigen webshop gelanceerd om onze winkel verder uit te breiden. Dit loopt heel goed. Eigenlijk vind ik alles leuk aan mijn werk, maar met name de diversiteit. Ik doe alles dan ook zelf: de social media, het contact met de klanten en het aansturen en motiveren van mijn personeel om de beste kinderkledingzaak van de regio te worden. Het is ontzettend leuk om de groei mee te maken. Dat je inzet als het ware wordt beloond. Dit merk je bijvoorbeeld ook in het contact met de klanten. Men hoort goede verhalen over de winkel en komt vanuit heel Nederland speciaal naar de winkel toe om een kijkje te nemen. Dat men deze moeite neemt, geeft bevestiging dat je het als winkel goed doet.”
Website Jan & Jantje: www.janenjantje.com
Dit bericht heeft 0 reacties