Ga naar hoofdinhoud

Ananda Hagens beeindigd Store of Daydreams droom

De Gooise zakenvrouw Ananda Hagens, bekend van haar succes met Curious Kids, onthulde vorig jaar haar nieuwe droom op LinkedIn: de lancering van ‘Store of Daydreams’, twee kinderkledingwarenhuizen in Laren. Na een investering van €2 miljoen en intensieve renovaties openden de winkels hun deuren met een kleurrijk assortiment van bijna honderd merken, inclusief interieur en speelgoed, en speciale ‘kids corners’ voor de jongere bezoekers.

Helaas was het avontuur van korte duur. Na slechts zes maanden besloot Hagens om de stekker uit het project te trekken vanwege verschillende redenen, waaronder persoonlijke stress en teleurstellende omzet. Ook was er onenigheid met leveranciers over kortingsacties die tegen contractuele afspraken ingingen, wat resulteerde in sommige merken die niet meer wilden leveren.

Dit bericht heeft 3 reacties

  1. Het is ook niet makkelijk om een zaak in kinderkleding winstgevend te krijgen, vooral voor mensen die er geen ervaring in hebben. Heeft echter wel nadelig effect op andere winkels, die elk dubbeltje omdraaien en nu nog minder omzetten , omdat zelfs nieuwe collecties met hoge korting werden aangeboden. Tevens waren deze niet allemaal betaald. Dus ook fabrikanten zijn de dupe.

  2. Toen zij startte en direct met kortingen begon te strooien, heb ik haar een vriendelijk bericht gestuurd dat het zo niet werkt in de kinderkledingbranche en dat ze het op deze manier niet zou gaan redden. Het fiasco was te voorzien voor iedereen die werkzaam is in deze branche.
    Ik kreeg een enorm arrogant bericht retour.
    Ze zal zeker niet worden gemist in de branche.

  3. Ananda had haar eigen plan. Ten koste van andere mede-ondernemers en leveranciers. We moeten allemaal onze broek hoog houden maar wat Ananda deed was echt tegen alle richtingen in. Ze blies enorm hoog van de toren (podcast: ik heb de beste buyers, ik heb meetings in Parijs en Kopenhagen… wij noemen het “we gaan naar de beurs”). Ze heeft de consument zo op een verkeerd been gezet. Veel kortingacties alsof het allemaal niet op kon. WIj als mede-ondernemers draaien elk dubbeltje om en proberen de klant te behouden. Tegen haar acties was niet op te werken. Ze was een smet op alle andere ondernemers. En nu…. een hoop mensen zonder werk en leveranciers die hun factuur niet betaald kregen. En dan je ook nog uiten naar je volgers met teksten “waarom zou je de volle pond voor een artikel betalen?”. Misschien begrijpt ze nu dat wij als ondernemers toch echt wel de marge op een artikel nodig hebben om te blijven te bestaan. Wij halen opgelucht adem dat zij van het podium is verdwenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top