
Bijenkorf gaat voor meer luxe artikelen
Naast Amsterdam gaat nu ook de Rotterdamse Bijenkorf voor luxere merken als Louis Vuitton, Gucci, Givenchy en Valentino. De Nederlandse consument lijkt er behoeften aan te hebben en dus biedt het warenhuis nieuwe luxe artikelen aan.
De Bijenkorf heeft de afgelopen jaren meerdere grote veranderingen doorgevoerd. Zo zijn er eerder al kleinere winkels gesloten, stopte het warenhuis met de Drie Dwaze Dagen en is er 200 miljoen euro geïnvesteerd om de zeven grote vestigingen een frisse, moderne look te geven.
In Rotterdam zijn er eerder al veranderingen geweest. Zo opende vorig jaar november de grootste cosmetica-afdeling van Nederland en werd in april een nieuwe afdeling met horloges, sieraden en lederwaren opgeleverd. De omzet van de Bijenkorf groeit al vijf jaar achter elkaar. De omzetstijging van 2017 zat op 12 procent en niet alleen de webshop, maar ook de fysieke winkels doen het goed.
Cijfers van de Bijenkorf
- In 1870 werd het warenhuis opgericht door Simon Goudsmit
- In 2009 opende de webshop van de Bijenkorf
- Tot 1999 was de Bijenkorf onderdeel van concern KBB, sinds 2011 behoort het tot de Selfridges Group Limited
- De Bijenkorf heeft zeven winkels. De drie grootste staan in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. In Utrecht, Eindhoven, Maastricht en Amstelveen staan de medium winkels.
- Het totaal aantal medewerkers ligt rond de 3000
Website de Bijenkorf: www.bijenkorf.nl
Dit bericht heeft 0 reacties