Breaking news: definitief einde voor kleine fabriek
Na ruim twaalf jaar zet de Nederlandse kindermodebeurs kleine fabriek er definitief een punt achter. In januari 2018 zal erg geen nieuwe editie plaatsvinden, wat maakt dat de editie in juli 2017 de laatste editie was. Dit maakte de organisatie van de beurs gisteren bekend in een brief aan trouwe exposanten en partners.
Kindermodebeurs kleine fabriek
De eerste editie van de beurs vond plaats in 2000. De kleine fabriek is een initiatief van ‘grotere zus’ de Modefabriek, die in 1996 voor het eerst georganiseerd werd. Na een moeilijke start en een kleine tussenpauze wordt de kleine fabriek in 2005 opnieuw gelanceerd, en met succes. Dat jaar staan er ruim 105 stands en 150 merken op de beurs. In januari 2011 is dit uitgegroeid tot 260 stands, 400 merken en ruim 5500 bezoekers.
De jaren daarna wordt het toch rustiger op de beursvloer. In de zomer van 2016 wordt de kleine fabriek omgedoopt tot MARKET by kleine fabriek en kreeg de beurs een nieuwe indeling. Na twaalf jaar aan edities heeft Modefabriek bv besloten om te stoppen met de kindermodebeurs en een nieuwe koers in te slaan. “Deze beslissing is voornamelijk gebaseerd op de ontwikkelingen in de branche en de veranderingen op het gebied van retail. Wij zijn trots op het internationale en kwalitatief waardevolle evenement dat wij de afgelopen jaren hebben neergezet,” luidt het persbericht dat vandaag verstuurd is.
In de nabije toekomst zal Modefabriek bv nationaal en internationaal gaan uitbreiden met nieuwe evenementen in de creatieve sector, waaronder ook consumentgerichte projecten. Naast het grootste evenement van Modefabriek bv, Modefabriek, werden de afgelopen jaren al met succes nieuwe evenementen gelanceerd, o.a. Amsterdam Denim Days, New York Denim Days (eerste editie september 2017) en creatieve conceptuele samenwerkingen zoals LINDA.festival.
Website Modefabriek: www.modefabriek.nl
Dit bericht heeft 0 reacties