Consument blijkt teleurgesteld in Hudson’s Bay
De Nederlandse consumenten die warenhuis Hudson’s Bay hebben bezocht zullen niet snel terugkomen. Uit een onderzoek van Retail Intelligence Lab en Veylinkx blijkt dat ze door gebrekkige communicatie niet goed weten hoe ze de positionering van het bedrijf moeten inschatten. Het onderzoek is uitgevoerd onder bijna twaalfhonderd consumenten.
Het warenhuis is er volgens het onderzoek wel in geslaagd brand awareness te creëren met minimale inspanningen. Hierdoor zijn consumenten sneller bereid er te gaan winkelen, maar de bereidheid slaat om in teleurstelling wanneer ze er eenmaal zijn geweest. Veel consumenten zien overlap met de wat luxere warenhuisketen Bijenkorf, terwijl Hudson’s Bay naar eigen zeggen eerder tussen Bijenkorf en V&D in zit. De webwinkel speelt ook nog geen belangrijke rol bij Nederlandse klanten.
Resultaten
Uit het onderzoek is onder meer naar voren gekomen dat zo’n 75 procent bekend is met Hudson’s Bay. Twintig procent heeft een winkel bezocht en bijna acht procent heeft ook daadwerkelijk iets gekocht. Nog geen drie procent van de ondervraagden heeft online iets aangeschaft. De respondenten kennen Hudson’s Bay dankzij nieuwssites, blogs of van de winkels zelf.
Voorlopig houdt Hudson’s Bay het bij de vijftien warenhuizen in Nederland, waarvoor het al heeft getekend. Dit voorjaar openen vestigingen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Ook staan Utrecht en Amstelveen volgend jaar nog op de planning.
Website Hudson’s Bay: www.hudsonsbay.nl
Dit bericht heeft 0 reacties