Ga naar hoofdinhoud

CoolCat maakt comeback met vernieuwde website

Call it a comeback! Retail Beheer, het moederbedrijf van America Today en CoolCat, meldt dat CoolCat begin deze maand een terugkeer maakt in Nederland. Het kindermodemerk heeft op 1 oktober jl. zijn nieuwe website gelanceerd.

Jonathan Kahn, de zoon van oprichter Roland Kahn, geeft aan dat de exploitatie van het merk in zijn geheel is ondergebracht bij America Today. Peter van Kampen, CEO van America Today, vertelt: “Dat betekent dat wij vanaf oktober 2019 onze werkwijze, kennis, netwerk en geoptimaliseerde processen zullen inzetten om CoolCat als online retail brand succesvol te maken. We zijn blij het merk hiermee te kunnen voortzetten.” Volgens Kahn besloot Retail Beheer om CoolCat door te starten omdat er toch een stuk emotie bij kwam kijken en ze niet wilden dat iemand anders het merk zou overnemen.

Kahn geeft aan dat het DNA van CoolCat intact blijft. “Het zeer herkenbare DNA wordt voortgezet in herkenbare populaire stijlen, aangepast aan de huidige tijd. De focus van de collectie zal liggen op vanouds sterke en populaire productgroepen als jassen, jeans, sweatshirts en t-shirts. CoolCat focust zich vanaf de doorstart alleen op kinderen tussen de vier en twaalf jaar. Er is gekozen om alleen door te gaan met de juniorcollectie omdat dit het succesvolste onderdeel bleek. Online kon het merk voor het faillissement in maart 2019 op klandizie rekenen, waar in de winkels de omzet terugliep. Daarom is gekozen om op deze manier het merk verder te ontwikkelen.”

Momenteel is CoolCat enkel online actief. Van Kampen geeft aan dat er in november een shop-in-shop van CoolCat wordt getest bij de nieuwe vestiging van America Today in Alkmaar.

Website CoolCat: www.coolcat.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top