skip to Main Content
O'Neill

O´Neill Europe gaat over tot aanpassing strategie en organisatie

O’Neill Europe is mede als gevolg van Covid-19 genoodzaakt om zowel in de strategie als ook in de organisatie stevig in te grijpen en aanpassingen door te voeren. Dit gaat leiden tot een andere meer gerichte aanpak en marktbenadering wat een reductie van arbeidsplaatsen (46) op het hoofdkantoor in Warmond als gevolg heeft.

“De impact van Covid-19 op de branche is evident”, zegt O’Neill CEO Peter Truijen. “O’Neill Europe had vorig jaar al een koerswijziging ingezet om beter aan te sluiten op wat consumenten heden ten dage verwachten van sport en kleding merken. Als gevolg van Covid-19 worden wij nu gedwongen om nog dringender en fundamenteler na te denken over onze collecties die wij maken, over onze sales en marketing aanpak, maar ook hoe wij werken en de organisatie die daarbij past”, aldus Truijen. 

Met deze tekst lijkt het management aan te geven dat zowel doelgroep- als distributie-keuzes nog selectiever zullen zijn.  

O’Neill gaat meer de nadruk leggen op en zich tevens nog meer inzetten voor “environmental” verantwoord ondernemen. Een aspect en trend die zeker ook door Covid-19 nog relevanter is geworden. O’Neill heeft zich tot doel gesteld om de collecties over 3 jaar 100% “Blue” te laten zijn. In 2021 zal al meer dan 90% van de O’Neill collectie “Blue” zijn. “Blue” is het label waarmee O’Neill aangeeft dat in 2021 een product minimaal 40% uit duurzame en milieuvriendelijke materialen bestaat. 

Deze ambitie/doelstelling is al enige collecties geleden door O´Neill ingezet en al hetgene COVID-19 los heeft gemaakt in de afgelopen maanden heeft ´wens´ tot ´noodzaak´ gemaakt.

“Wij zijn er ons van bewust dat wij forse veranderingen moeten gaan doorvoeren. Echter veranderingen die niet alleen noodzakelijk zijn maar O’Neill daarbij een verantwoorde en gezonde toekomst geven”, aldus Truijen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top