skip to Main Content
kindermode

Dieptepunt koopavond lijkt voorbij

Het lijkt goed te gaan met de koopavonden. In het eerste half jaar van 2018 waren er op donderdagavond 4% meer bezoekers dan in de eerste helft van 2017. Op vrijdag blijkt de toename zelfs 9% te zijn volgens het onderzoek van Bureau RMC.

Koopavonden liepen de afgelopen jaren steeds verder terug, 40% op donderdag en 25% op vrijdag. Toch blijkt het dieptepunt inmiddels bereikt te zijn nu er weer een lichte stijging te zien is. Vooral het tweede kwartaal heeft voor verbetering gezorgd, het eerste kwartaal kwam namelijk overeen met de eerste drie maanden van 2017.

Toch is het opvallend dat de koopavonden stijgen in populariteit. Mede omdat het totaalaantal bezoekers in winkelstraten juist is gedaald. In het eerste half jaar van 2018 zijn namelijk 1,6% minder mensen geteld dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Volgens Bureau RMC is stoppen met koopavonden geen goed idee. De openingstijden moeten juist aansluiten bij de behoeften van de consument, die aankopen doet wanneer het hem uitkomt. Ook hebben veel huishoudens steeds minder tijd om overdag te gaan winkelen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top