Direct-to-consumer: kans of bedreiging?
Veel retailers zien het fenomeen ‘Direct-to-consumer’ volgens het onderzoek van ABN-AMRO als een bedreiging. Dit is vrij logisch, want de winst wordt in plaats van aan de retailer, in de zak van de consument gestoken.
In het rapport staat dat acht op de tien multibrandwinkels wel denken op deze ontwikkeling in te kunnen spelen. Dit zal dan wel snel en adequaat moeten gebeuren, zodat de desbetreffende winkels nog wel interessant blijven voor merken. Zij kunnen namelijk niet zonder etalage in een winkelstraat.
Om jezelf als retailer te blijven onderscheiden kan je creativiteit inzetten. Zo zijn er grote, maar ook kleine schoenwinkels die klanten aan zich binden door middel van originele, creatieve hacks. Zo koos speciaalzaak Van Keeken Schoenen in Alphen aan den Rijn ervoor om een Scandinavische lunchroom in de zaak te plaatsen, waardoor consumenten langer in de winkel bleven en open stonden voor verdere verkoop.
Dit bericht heeft 0 reacties