
Een uitdagend 2018 voor H&M
Eerder meldde KIDS fashion mag al dat H&M de omzet in Nederland het afgelopen jaar heeft zien teruglopen met vijf procent. Dit jaar verwacht de modeketen opnieuw een daling van de omzet in fysieke winkels. Wel wordt er vanaf volgend jaar weer groei verwacht.
H&M heeft via een bijeenkomst aan zijn investeerders laten weten dat 2018 een uitdagend jaar zal worden. Een nog groter deel van de investeringen zal naar de digitale kanalen gaan. Afgelopen boekjaar waren die investeringen al goed voor ongeveer 45 procent van het totaal. H&M verwacht dat de online verkopen met twintig procent per jaar zullen groeien en in 2022 voor 7,5 miljard omzet zullen zorgen.
Nieuwe merken
De nieuwe merken van de modeketen (Weekday, Cheap Monkey en Arket) presteren goed. Ze groeien naar verwachting met 25 procent per jaar en moeten in vier jaar kunnen zorgen voor vijf miljard euro omzet. Momenteel is dat iets minder dan twee miljard en ongeveer zeven procent van het totaal.
Minder fysiek, meer online
Al een tijd ziet H&M de omzetontwikkeling stagneren en in Nederland zelfs teruglopen. Ieder jaar worden er minder fysieke winkels geopend en gaat er meer aandacht naar online. Binnenkort lanceert het bedrijf de nieuwe discountformule Afound. Hier worden ook externe labels verkocht.
Website H&M: www.hm.com
Dit bericht heeft 0 reacties