skip to Main Content

Fysieke winkel steeds minder populair

Ook na de coronacrisis kunnen fysieke winkels rekenen op minder klanten. Uit onderzoek van ABN Amro dat is gedaan onder 1500 respondenten blijkt namelijk dat ruim drie op de tien Nederlandse consumenten (35 procent) van plan is minder vaak inkopen te doen in fysieke winkels. 

Online winkelen is steeds meer in trek. Voorheen gaf een op de zes consumenten nog de voorkeur bij het kopen van producten online, nu is dat een op de vijf. Dit zal gevolgen hebben voor het bezoek aan de winkelstraat. 

Consumenten kiezen een webwinkel vanwege de snelheid, het gemak en de prijs. Men gaat liever naar de fysieke winkel als ze producten willen uitproberen of op zoek zijn naar advies. Henk Hofstede, sector bankter retail, geeft aan: “Blijkbaar heeft de consument een grotere behoefte aan efficiënt winkelen en verliest ‘funshoppen’ aan populariteit. Voor 62 procent geldt echter dat de fysieke winkel, ondanks de opmars van online, gemiddeld nog favoriet is. Voor de retailer blijft het belangrijk om een website te hebben.”

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top