Ga naar hoofdinhoud

Garcia opent vernieuwde brandstore in de Benelux

Terwijl GARCIA eerst louter zichtbaar was in de bekende warenhuizen – en moest opvallen tussen tientallen andere merken – heeft het familiemerk vanaf deze maand haar eerste brandstore geopend volgens het nieuwe concept. GARCIA vond het tijd worden voor een fysieke store waar het hele gezin terecht kan voor verrassende outfits. Vanuit het retailconcept ‘Kitchen Table Stories’ heeft GARCIA haar deuren in het bourgondische Maastricht geopend. Van baby tot volwassen man en vrouw – iedereen is welkom om de FW19 collectie te komen bewonderen. Op donderdag 21 november wordt de locatie feestelijk geopend.

Kitchen Table Stories
Vorig jaar transformeerde GARCIA, het 40 jaar oude modemerk, naar een modern familimerk dat zich richt op the mondern millennial family.  Deze opgroeiende gezinnen hebben bepaalde behoeften en GARCIA weet als geen ander hoe zij op deze wensen moeten inspelen. Zo werd in augustus, naast de collectie voor mannen, vrouwen boys en girls, de collectie voor kids gelanceerd. Door de komst van deze lijn kan elk gezinslid nu worden gekleed in GARCIA. De combinatie van Italiaanse passie en finesse met typisch Nederlands ondernemerschap blijft tot op de dag van vandaag de sleutel bij het modemerk met een denim hart.  Zo is de brandstore – net als de showroom in Düsseldorf – ingericht op basis van ‘Kitchen Table stories’, waarbij de keukentafel symbool staat voor het overbrengen van het familiegevoel. De keukentafel is een centrale plek in huis waar gezinsleden op verschillende momenten van de dag samenkomen. Ongeacht hoe je je op dat moment voelt of wat je aan het doen bent. Tevens wordt het typische Italiaanse familiegevoel overgebracht middels de olijfboom, hét herkenningspunt van de store. Maak het af met servies en verrassende lichte details, en je beleeft een dag winkelen op een andere manier.

Van wholesale naar brandstore
Ondanks dat GARCIA jarenlang succesvol is in de wholesale en met haar eigen webshop, werd het eind 2019 dan toch echt tijd voor een vernieuwde brandstore. Door de gunstige ligging in Maastricht worden niet alleen de Nederlanders verrast; ook Duitsland, de belangrijkste markt voor GARCIA, kan terecht in de shop. De winkel is zo ingericht dat alles draait om verhalen delen en families inspireren. Mark Hommelberg, CEO GARCIA: ‘’’Door de transitie vorig jaar van modemerk naar familiemerk, staat beleving op nummer één. Dit willen wij uitdragen in de designs van onze collecties, maar wij vinden het net zo belangrijk dat de beleving van GARCIA tastbaar is. Vanaf nu kan dit dan eindelijk in onze nieuwe brandstore.’’

Website Garcia:  www.wearegarcia.com

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top