Groei omzet webwinkels loopt terug
De omzet van Nederlandse webwinkels komt dit jaar onder de 25 miljard euro uit. Hiermee is de groei, van net geen elf procent, voor het tweede jaar op rij minder dan het jaar ervoor. Dit blijkt uit een onderzoek van Ecommerce Foundation.
In 2016 beleefde E-commerce de grootste groeispurt, waarbij de omzet met 21,8 procent groeide. Vorig jaar was de omzet 22,5 miljard euro en een groei van net geen vijftien procent.
Omzetverdeling
Online goederen en diensten blijken goed zijn voor een aandeel van 24 procent. Kleding heeft de meeste online omzet, met bijna 2,3 miljard euro en health & beauty zorgt met 225 miljoen voor de minste online omzet.
Online aankopen
Iets minder dan veertien miljoen Nederlandse consumenten hebben vorig jaar een online aankoop gedaan, blijkt tevens uit het onderzoek. Dit komt uiteindelijk neer op 84 procent van alle internetgebruikers. Laptop en desktop zijn goed voor 85 procent van alle aankopen en de smartphone staat met 28 procent op nummer drie.
Dit bericht heeft 0 reacties