Ga naar hoofdinhoud
Grote modemerken willen bedreigde bossen te beschermen

Grote modemerken willen bedreigde bossen beschermen

Wereldwijd milieufonds Canopy laat weten dat 515 van de grootste modeontwerpers en kledingmerken zich in willen zetten om bossen te beschermen.

De ontwerpers en kledingmerken beloven om producten uit vitale bossen uit hun toeleveringsketens te weren en koolstofarme productie alternatieven te gebruiken. De collectieve verbintenis is afkomstig van een groep van grote namen uit de mode-industrie, die samen zo’n 857 miljard dollar aan jaarlijkse omzet behalen.

Merken als Stella McCartney, H&M, Zara, Kering en Walmart hebben zich aangesloten bij CanopyStyle, een initiatief van Canopy. Dit initiatief helpt modemerken, detailhandelaren, ontwerpers en viscoseproducenten om oude en bedreigde bossen uit hun toeleveringsketen te houden. “Samen hebben we bijna de helft van de viscoseproductie uit bedreigde bossen gehaald, winst geboekt op het gebied van natuurbehoud en de productie van koolstofarme Next Gen-textiel gestimuleerd. Het werk is nog niet gedaan: in dit decennium van ommekeer verdubbelen we onze inspanningen om oude en bedreigde bossen in stand te houden, de commerciële productie van circulaire alternatieven op te voeren en de naald te verplaatsen naar klimaatactie”, laat Nicole Rycroft, uitvoerend directeur van Canopy weten in een verklaring.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top