H&M ziet omzet in eerste kwartaal afnemen
Vorig jaar heeft H&M Group de omzet zien dalen met vijf procent, nu blijkt dat ook het huidige jaar niet goed van start is gegaan. Het afgelopen jaar steeg de omzet met acht procent, nu is in dezelfde periode dit jaar de omzet gedaald met 1,6 procent.
Uit een persbericht van de H&M Group kwam naar voren dat de omzet neerkwam op 53,554 miljoen Zweedse Kroon, zo’n 5,3 miljard euro. Eerder werd al voorspeld via een jaarverslag dat de modeketen het het eerste half jaar van 2018 moeilijk zou gaan krijgen. De verwachting is dat de verkoop bij gelijk aantal winkels negatief blijft, maar dit halverwege het jaar zal verbeteren. Aan het eind van deze maand zullen alle resultaten van het eerste kwartaal bekend gemaakt worden.
Andere merken
Naast eigen merk H&M heeft H&M Group ook nog andere merken aan het portfolio toegevoegd. Cos, Cheap Monday, & Other Stories, Arket, Weekday en Monki behoren nu ook tot het Zweedse bedrijf. Volgens CEO Karl-Johan Persson zijn er daardoor veel kansen voor een beter resultaat in vergelijking tot het voorgaande jaar.
Website H&M: www.hm.com
Dit bericht heeft 0 reacties