INretail start campagne #samenstaanwesterk
INretail lanceert de campagne #samenstaanwesterk die consumenten moet attenderen op het feit dat veel winkels gewoon open zijn. Hoewel het winkelen met het 1,5 meter protocol wel anders is, staan ondernemers nog steeds klaar om hun klanten te helpen.
Voor de campagne worden onder meer STER spots gebruikt om consumenten te attenderen op de mogelijkheden van het winkelen tijdens coronatijd. INretail heeft ook onderzoek gedaan naar hoe het winkelen is veranderd. Hieruit blijkt onder meer dat 88% van de consumenten zich in de winkel aan de richtlijnen houden.
Lokaal shoppen
Inmiddels is ook duidelijk dat consumenten meer lokaal en gerichter winkelen. Winkeliers haken hierop in door zich te richten op een hoge klanttevredenheid, actieve campagnes op social media, kopen op afspraak en thuisbezorgservice. Deze elementen zullen ook terugkomen in de reclameblokken van publieke zenders op radio en televisie tijdens de #samenstaanwesterk-campagne.
Op de website van INretail zijn bovendien praktijkvoorbeelden van ondernemers te vinden ter inspiratie voor anderen en vandaag is een SOS-pakket (Samen Online Sterk) gelanceerd met adviezen over dit specifieke onderwerp.
Dit bericht heeft 0 reacties