skip to Main Content
interview

“Mode zal altijd veranderen” interview met Head Designer Anarkid

Australisch label Anarkid is onlangs gestart Nederland. Oprichtster Kelli Milne begon het label zo’n vijf jaar terug toen ze vanuit de wereld van digitale media in de babymode terecht kwam. Eerst lag de focus op een organic babylabel, maar Anarkid groeit steeds verder uit tot een prachtig kindermodemerk. Met als kers op de taart zelfs een nieuwe, beroemde ontwerper. KIDS fashion mag sprak met Head Designer Peter Jansson én met Sales en Marketing Director Dominique Perri.

Peter vertel eens, voorheen was je hoofdontwerper van Cheap Monday en Weekday. Wat neem je vanuit daar mee?
“Het allerbelangrijkste is om in jezelf te geloven. Daarnaast moet je onthouden dat mode altijd zal veranderen.”

Wat is jouw handtekening binnen de Anarkid collectie denk je?
“Ik hoop dat dat vooral ‘oog voor details’ is. Daarnaast denk ik dat onze manier om stoffen te gebruiken nieuw is voor de kindermodebranche.”

Het motte van Anarkid is ‘Made by rebels for rebels’. Zien we dit terug in de collecties volgens jou Peter?
“Absoluut! Het zit in onze kernwaarden. Als rebel is het zo belangrijk om vrijheid en vertrouwen te hebben. Dit laten we dan ook tot leven komen in kleur, textuur en (pas)vormen.”

Welke items van Anarkid zijn volgens jou onmisbaar voor de fashionable little ones?
“Dit seizoen (AW19) introduceren we een fluffy sweater, een volledig nieuwe stijl binnen Anarkid. Mijn verwachting is dat dit item erg populair gaat worden in Europa.”

  

Blijven jullie je huidige commerciële prijsniveau handhaven of willen jullie naar een wat exclusiever hoger segment?
“Anarkid is een lifestyle merk dat echt ontworpen is voor dagelijks gebruik en daardoor toegankelijk is voor klanten. Mijn rol als ontwerper is onder andere om een klein assortiment binnen elke collectie te introduceren. Dit zal een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit worden, terwijl we daarnaast een beroep doen op de high-end fashion lovers.”

En Dominique, kun jij ons vertellen hoe het Australische label Anarkid ooit is ontstaan?
“ Jazeker. Het merk werd opgericht door grafisch ontwerper Kelli Milne, zelf destijds al moeder was van twee kinderen. Na vier jaar heeft Anarkid mijn man Magnus aangenomen als extra directeur. Hij is Kelli gaan helpen met het beheer van haar werklast en zo is het bedrijf verder gegroeid.”

Anarkid is nu verkrijgbaar in zo’n 100 winkels. Wat is je doel met betrekking tot de verkoop in ons land?
“Onze focus ligt altijd op kwaliteit boven kwantiteit. We investeren momenteel veel in onze winkels en realiseren een geweldige verkoop met hoge marges. We willen alleen samenwerkingen aangaan met winkels die onze kernwaarden van acceptatie, creativiteit, transparantie, vertrouwen en rebellion delen.”


Peter en Anarkid directors tijdens zijn bezoek aan Sydney afgelopen november.

Meer weten over Anarkid of wil je gewoon wat informatie? Anarkid is ook aanwezig op kindermodebeurs Sunday School in Maarsen, welke plaatsvindt op 13 januari 2019. Daarnaast kun je contact opnemen met Jeroen Hollestelle, hét aanspreekpunt voor de Nederlandse winkels. E-Mail: jeroen@anarkid.com.
Website Anarkid: www.anarkid.com

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top