Jolo Fashion gaat verdienmodellen voor circulaire kinderkleding onderzoeken en testen in het project ‘De Circulaire Mix’.
Jolo Fashion gaat met 4 partners de uitdaging aan om verdienmodellen voor circulaire kinderkleding te onderzoeken en testen in het project ‘De Circulaire Mix’.
Samen vertegenwoordigen wij een groot deel van de keten en met behulp van Circular Design en Artificial Intelligence (AI) zoeken we naar oplossingen voor bestaande barrières. Zo is verkoop van tweedehands kinderkleding in boetieks waar tot dusver alleen high-end kinderkleding werd verkocht ongebruikelijk. Zou het mogelijk zijn om een deel van de winkel in te richten met tweedehands en daar een goed verdienmodel voor te ontwikkelen? Waar zou deze kleding dan aan moeten voldoen? In het project wordt gewerkt met verschillende scenario’s die aansluiten bij de wensen van de winkeliers en hun klanten. Om de juiste match te maken, is het sorteerproces van groot belang, gecombineerd met AI om de nodige efficiency te realiseren. Inmiddels is de eerste sorteertest gedaan en wordt er kleding aangeboden in de winkels.
Ook komt Circulair Design aan bod. Stylisten leren nieuwe technieken, zowel voor het ontwerpen van nieuwe kleding als voor re-design van bestaande kleding.
De partners in het project zijn: Jolo Fashion Group, Kinderwarenhuis Bubbles & Bo, Girls and Boys Kidsfashion, RAS Textiles (onderdeel van Boer Group), ValueSort.AI en HTNK International. Het proces wordt begeleid door Work on Progress B.V. en is mogelijk gemaakt met subsidie Circulaire Ketenprojecten van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Dit bericht heeft 0 reacties