Ga naar hoofdinhoud
KIDS Retailing

Keep Moving: combineer retail en horeca (blurring)

Nieuw bij KIDS fashion mag: de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’, waarin we de retailer de meest relevante tips, tricks en informatie geven om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Deze week gaan we het hebben over blurring bij (kinder)modewinkels: het combineren van activiteiten op het gebied van retail en horeca. Want nog steeds draait het tegenwoordig om de belevenis die de consument ervaart. En zou een wijntje tijdens het winkelen daar niet bijzonder goed aan bijdragen? KIDS denkt van wel!

Blurring is een tamelijk nieuwe invulling van consumentengedrag, iets dat nodig lijkt te zijn in deze tijd. Elk individu bepaalt op elk moment en op elke willekeurige plek wat hij wil gebruiken en op welke manier. Dit vraagt van ondernemers dat zij continu nieuwe, frisse en originele ideeën blijven ontwikkelen. Alleen dan ben je als winkel aantrekkelijk voor je gasten. Het combineren van retail en horeca lijkt een ideale oplossing voor de nieuwe invulling van consumentengedrag. Dit zagen we onlangs ook al bij kindermodemerk Retour Jeans, waarbij je tijdens het inkopen doen zelfs hapjes van hun eigen kok krijgt voorgeschoteld. Maar ook veel andere ondernemingen kijken naar de mogelijkheden van blurring.

Natuurlijk zit er wel een keerpunt aan. Vanuit de wet- en regelgeving is het namelijk niet altijd toegestaan om alcoholische dranken te schenken. De Drank- en Horecawet komt hierbij om de hoek kijken. Daarnaast zal er gekeken moeten worden of sommige activiteiten wel uitgevoerd mogen worden op bepaalde locaties. Ons advies: denk je aan blurring? Stem je plannen dan af met de gemeente. Zij helpen je met wat wel en niet toegestaan is.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top