skip to Main Content
KIDS Retailing

Keep Moving: onderscheid je door expert te zijn in je eigen segment

In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Twee weken terug bespraken we wat de voordelen zijn die je als fysieke winkel hebt, ten opzichte van alle online stores. We hadden het over advies op maat, een opvallende etalage en het organiseren van events. Deze week gaan we in ‘Keep Moving’ nét dat stapje verder: als winkelier moet je je onderscheiden door een ware expert te zijn binnen je segment. Maar hoe doe je dat precies? Je leest het hier!

Het internet zorgt bij consumenten voor veel gemak: ze kunnen kiezen uit honderden producten, hebben het vaak binnen 24 uur in huis én ze hebben bijna altijd het recht om te retourneren. Voor een zelfstandige winkelier is het daarom broodnodig om je écht te onderscheiden. Dit doe je onder andere door je producten persoonlijk te selecteren. Je bakent je concept scherp af en wordt hiermee dé expert voor je klanten op dit gebied!

Collectie en concept bedenken
Maak een duidelijke keuze in je collectie en het concept dat je voor je winkel voor ogen hebt. Zorg dat je de beste merken in huis haalt, je de musthaves highlight in je store en bovenal dat je inspeelt op de interesses en trends die leven binnen de doelgroep. Doe aanbevelingen aan klanten en verminder hun keuzestress door jezelf neer te zetten als een ware expert. Want dát is wat de klant mist in een online winkel; advies van iemand die er verstand van heeft.

Zit je zelf met een vraag waar je graag antwoord op zou willen? Of wil je meer informatie over een bepaald onderwerp? Schroom dan niet om te mailen naar info@kidsfashionmag.nl! Wie weet behandelen we jouw vraagstuk in het volgende artikel.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top