Ga naar hoofdinhoud
KIDS Retailing

Keep Moving: verbreed je kennis over de wereldwijde kindermodebranche

In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?

Deze keer gaan we het hebben over hoe de kindermode door de jaren heen is veranderd. We bespreken het koopgedrag van ouders met kinderen en kijken naar de belangrijkste kids wear fabrikanten wereldwijd. De kindermodebranche is de afgelopen jaren namelijk hard gegroeid. Waar er in de achttiende eeuw nog beperkte kledingstukken waren, hebben kids tegenwoordig misschien wel meer opties dan volwassenen. Ze maken bewuste winkelbeslissingen, denken na over styling en zijn hier veel actiever in dan alle voorgaande generaties. Iets waar je als kindermoderetailer natuurlijk goed op in kunt spelen! Want als je alles over de interesses en het koopgedrag van je doelgroep weet, kom je al een heel eind.

Kinderkleding wordt over het algemeen gemaakt van katoen omdat dit het beste is voor de gevoelige huid. Omdat er zoveel keuze is worden kinderen overmatig blootgesteld aan diverse merken en trends. Dit maakt dat ze dan ook al op jonge leeftijd merkbewust worden. Verwacht wordt dat de trend is overgekomen uit Hollywood, voornamelijk dankzij stijlicoon Suri Cruise, dochter van Tom Cruise en Katie Holmes.


Suri Cruise

Ouders besteden veel aandacht aan de kleding van hun kinderen. Modewinkels spelen hier gemakkelijk op in door prominente merken flink onder de aandacht te brengen, waardoor er bijna een magnetische aantrekkingskracht bij de jonge generatie ontstaat. Veel ouders vinden het leven te kort om hun kids te kleden in saaie, oninteressante kleding en omdat kinderen er ook snel weer uitgroeien moet er regelmatig opnieuw geshopt worden. Het zal je dan ook niet verbazen dat de wereldwijde marktwaarde in 2017 zo’n 203,2 miljard dollar bedroeg. Er wordt verspeld dat deze marktwaarde in 2025 rond de 275,1 miljard dollar zal liggen.

Belangrijkse Kids Wear fabrikanten
De fabrikanten die wereldwijd de grootste hoeveelheid kids wear ontwikkelen zijn: Nike, Carter’s, GAP, Adidas, H&M, Inditex, C&A, Gymboree, NEXT, ID Group, V.F. Corporation, Mothercare, BESTSELLER, Orchestra, Benetton, Fast Retailing, Under Armour, MIKI HOUSE, Sanrio, Disney, Liying, Semir, Annil, Honghuanglan en PEPCO.

Wereldwijde marktverdeling
Als we kijken naar de marktgrootte per type dan staat wereldwijd bovenkleding bovenaan, gevolgd door onderkleding. Daarna komt de outwear gevolgd door de basics. De marktgrootte opgesplitst per applicatie start met online winkels, gevolgd door specialty stores, supermarkten en hypermarkten en tot slot outlet stores. De marktverdeling binnen landen in Europa begint bij Duitsland, gevolgd door Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje en Rusland.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top