Kindermodebeurs Playtime Berlin zet er een punt achter
Na drie seizoen houdt Playtime Berlin het voor gezien. De kindermodebeurs laat via een persbericht weten dat de bezoekersaantallen niet waren zoals verwacht en dat ook exposanten uit het buiteland uitbleven. Playtime trekt zich dus terug uit Berlijn en gaat zich richten op andere markten.
Toch is de beurs tevreden over hoe het de afgelopen jaren is gegaan. Zo hebben ze veel exposanten geholpen om zich te ontwikkelen in de Duitse markt en hebben ze hun banden met Duitse inkopers versterkt. Desalniettemin heeft de beurs geen positieve ontwikkeling gezien in de bezoekersaantallen.
Playtime blijft wel bestaan in Parijs, Tokyo en New York. Waarom het in Berlijn geen succes is? Dat kan zijn omdat er op dit moment wellicht geen plek is voor nog een kinderbeurs in Europa. Maar volgens de organisatie kan het ook zijn dat de markt in Duitsland zo verdeeld is dat merken het het niet waard vinden is om zo’n grote beurs te hebben. Om die reden gaan ze zich dus focussen op de andere steden.
Website Playtime: www.iloveplaytime.com
Dit bericht heeft 0 reacties