
Kledingketens hebben de hoogste winstmarges
Uit het onderzoek van Deloitte voor het rapport Global Powers of Retailing 2018 blijkt dat winkels in de mode en accessoires-branche wereldwijd de meest winstgevende retailers zijn. De nettowinstmarge komt bij hen gemiddeld uit op 6,2%
Daarnaast blijkt ook de rentabiliteit van het totaal vermogen het hoogst te zijn binnen dezelfde branche (6,2%). Op het gebied van omzet blijken ‘harde artikelen’ als elektronica en meubels het meest te groeien, met zo’n 7,6%.
Buitenland
Verder blijkt uit het onderzoek dat modewinkels het sterkst afhankelijk zijn van buitenlandse activiteiten. De omzet van de 43 fashionspelers die behoren bij de top 250 grootste retailers wereldwijd, komt voor 35% uit het buitenland. Het percentage spelers dat in één land actief is in de modebranche is met 14% het kleinst.
Korting?
Hoe zorg je er als retailer voor dat je genoeg verkoopt zónder een gehele uitverkoop te hoeven starten? In dit artikel legt KIDS je uit wat de kortingen die je geeft je uiteindelijk kunnen gaan kosten. Conclusie: vaak kost het je meer dan dat het je oplevert…
Benieuwd naar andere artikelen van ons digitale magazine? Kijk dan hier!
Dit bericht heeft 0 reacties