Kledingmerk CoolCat terug onder Wehkamp
Wehkamp, dat sinds 2023 de exclusieve rechten heeft op het populaire jongerenmerk Coolcat, lanceert volgende week een gloednieuwe Coolcat-collectie. Dit markeert de terugkeer van een iconisch merk dat lang gemist werd.
Na de overname van de rechten ontving Wehkamp honderden enthousiaste reacties van fans die het merk terug wilden zien. Dit inspireerde de ontwerpteams om hard aan de slag te gaan met een frisse nieuwe collectie.
Een slimme zet
Volgens Graham Harris, CEO van Wehkamp Retail Group, sluit de herlancering van Coolcat perfect aan bij de strategie van het bedrijf: “We willen Nederlandse gezinnen het beste aanbod in kinderkleding en accessoires bieden, gecombineerd met de beste online winkelervaring. Deze collectie ademt het bekende en geliefde Coolcat-DNA uit, en daar ben ik ontzettend trots op.”
Een stukje geschiedenis
Coolcat, opgericht in 1979 door Roland Kahn, was ooit een toonaangevend merk met succes in Nederland, België, Luxemburg en Noord-Frankrijk. Op zijn hoogtepunt had het merk 135 winkels en een omzet van 150 miljoen euro. Toch kende Coolcat zware tijden en werd het merk in 2019 failliet verklaard.
Met de lancering van de nieuwe collectie blaast Wehkamp ook de website coolcat.nl nieuw leven in. Tot nu toe verwees de site door naar kleertjes.com, maar vanaf volgende week kunnen fans weer rechtstreeks op de vernieuwde site shoppen.
Dit bericht heeft 0 reacties