
Lancering van Kids Moda Portugal geeft zichtbaarheid aan de Portugese duurzame kinderkledingsector
Onder impuls van de Portugese organisaties CENIT (Textile Intelligence Center) en ANIVEC (National Association of Apparel Industries) wil KIDS Moda Portugal duurzame kinderkleding uit Portugal wereldwijd onder de aandacht brengen.
Kids Moda Portugal en de acht aangesloten merken: Baby Gi, Knot, Laranjinha, Play Up, Purete, Snug, Wedoble en Wolf&Rita. Willen samen de positieve effecten van mode op het milieu, de mensen en de economie onder de aandacht brengen. Het initiatief zet zich in voor een veiligere en duurzamere toekomst onder #togethertothefuture-beweging.
Kids Moda Portugal (en de acht aangesloten merken) is opgericht om de internationale merkwaarde van duurzame productie te vergroten. Om nieuwe kopers en distributeurs te bereiken, hecht dit initiatief bijzonder veel belang aan de B2B-groei van de aangesloten merken.
De Portugese textielsector is een van de belangrijkste motoren voor ontwikkeling, met de kindermode als een van de dynamische branches. Volgens schattingen van CENIT is de omzet van de sector kinder- en babymode tussen 2019 en 2021 met ongeveer 6% gestegen en nu 600 miljoen euro bedragen.
Kids Moda Portugal wordt gesteund door CENIT en ANIVEC en medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling via het operationele programma voor concurrentievermogen en internationalisering Portugal 2020.



Om de zichtbaarheid van dit initiatief te maximaliseren, zal Marlene Oliveira, hoofd van de internationale eenheid CENIT, de onderstaande kindermodebeurzen bijwonen die in Europa plaatsvinden dit seizoen.
– Sunday School (Jan 15-16, Utrecht NL)
– Pitti Bimbo (Jan 18-20, Florence IT)
– FIMI (Jan 26-28, Valencia ES)
– Playtime Paris (Jan 28-30, Paris FR)
– INDX kidswear (Jan 29-20, Birmingham UK)
Dit bericht heeft 0 reacties