Ga naar hoofdinhoud
inditex

Moederbedrijf Zara groeit vooral online heel hard

Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft het afgelopen boekjaar een omzet van boven de 25 miljard euro behaald. Met 25,3 miljard euro is dat bijna negen procent meer dan vorig jaar. De winst liep hierdoor met zeven procent op tot 3,4 miljard euro.

Naast Zara is Inditex ook moederbedrijf van onder andere Zara Home, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius en Massimo Dutti. Het modeconcern maakte voor het eerst bekend hoeveel omzet het via online kanalen boekt. Tien procent van het totaal komt bij de webshops vandaan. Vorig jaar was er een omzetgroei van wel 41 procent. De webshop van Zara heeft is afgelopen boekjaar in meerdere Aziatische landen gelanceerd. Ook Australië en Nieuw-Zeeland hebben sinds kort een eigen webshop.

Wereldwijd werden er in 58 landen het afgelopen boekjaar fysieke winkels van Inditex geopend. Uiteindelijk kwam dit aan het eind neer op 7.475 vestigingen, waarvan 77 winkels in Nederland. De like-for-like omzet nam vorig jaar met vijf procent toe. Volgens Inditex zijn de vergelijkbare omzetcijfers in alle markten en formules positief geweest. Ook het nieuwe boekjaar is in de plus gestart.

Website Inditex: www.inditex.com

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top