
Nederlandse Tumble ’N Dry krijgt nieuwe eigenaar
Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’N Dry wordt per 1 oktober overgenomen door JBS Textile Group A/S.
Het label wordt overgenomen van Wijkermeer Investments, blijkt uit een persbericht van Tumble ’N Dry. Samen met het Deense JBS Textile Group A/S gaat er gewerkt worden aan het verder internationaliseren van het merk en het creëren van meer zichtbaarheid in winkels.
De toevoeging van Tumble ’N Dry aan het merkenpakket van JBS Textile Group A/S is opvallend. De textiel groep heeft namelijk bijna twintig merken in het portfolio die vrijwel allemaal focussen op ondergoed en beenmode. Dit zijn o.a. de merken Resteröds en CR7.
In een persbericht laat Morten Skou, Chief Strategic Officer bij JBS Textile Group A/S weten Tumble ’N Dry te zien als ‘een strategische toevoeging’. “De unieke en aantrekkelijke kenmerken van Tumble ‘N Dry, waaronder het sterke digitale platform, de merkidentiteit en de (internationale) naamsbekendheid bieden veel mogelijkheden om de synergieën tussen de bedrijven te maximaliseren en zo JBS Textile Group A/S uit te breiden met Europese kinderkleding.”
De afgelopen jaren heeft Tumble ’N Dry al hard gewerkt aan het opbouwen van een sterke online business, blijkt uit het persbericht. Na de overname zal er worden gefocust op vijf pijlers: verdere online uitbreiding, wholesale, marktvergroting, internationalisatie en verduurzaming.
Dit bericht heeft 0 reacties