
Omzetgroei Zalando neemt iets af
Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2018 iets minder omzetgroei laten zien dan het vorige kwartaal. Ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst, vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. Dat blijkt uit cijfers die dinsdag zijn gepubliceerd.
De omzet steeg in het tweede kwartaal met 20,9 procent naar 1,33 miljard euro met een winst van 51,8 miljoen euro. De Duitse e-tailer haalde een recordaantal aan actieve klanten (24,6 miljoen) die goed waren voor het hoogste aantal bestellingen (29 miljoen) tot nu toe in één kwartaal. Zalando laat bovendien een stijgende winst zien: het aangepaste EBIT kwam uit op 94 miljoen euro (+15 procent) op een gemiddelde marge van 7,1 procent.
De winst ligt in het tweede kwartaal iets hoger dan vorig jaar, toen onder de streep 47,4 miljoen euro overbleef.
Dit bericht heeft 0 reacties