
Petit Pli ziet mogelijkheden om concept uit te breiden
Ryan Mario Yasin, oprichter van het duurzame kindermodemerk Petit Pli, ziet mogelijkheden om uit te breiden met zijn concept. Dat laat de CEO weten aan RetailTrends.
Petit Pli is een wearable tech-startup die kleding maakt die zich aanpast aan het snelgroeiende kinderlichaam. Yasin wilde zijn kleine neefje wat kleding cadeau doen voor zijn verjaardag. Maar tegen de tijd dat het pakket aankwam bij de jarige, was deze al zo ver gegroeid dat het niet meer paste. Dit inspireerde Yasin tot het ontwerpen van Petit Pli.
De ontwerpen van het merk zijn geheel geïnspireerd op de Japanse vouwkust origami. De kleding is gemaakt van een lichte, waterdichte stof dat extreem geplooid is en uitrekt als de jonge drager groter groeit. Hierdoor is ieder kledingstuk in wel zeven verschillende maten te verstellen, door aan de broekspijpen of mouwen te trekken of ze terug te vouwen. Zo kunnen kinderen van 6 maanden tot 3,5 jaar de kleding dragen. Ideaal als je het ons vraagt!
Onlangs voegde Yasin ook een collectie mondmaskers, gemaakt van stofrestanten, toe aan het assortiment. De oprichter geeft aan positiekleding ook een interessant segment te vinden. Yasin: “Of denk bijvoorbeeld aan mensen met een beperking die zichzelf moeilijk kunnen aankleden. Kunnen we kleding ontwerpen die eenvoudiger aan te trekken is?” Uiteindelijk wil Yasin met Petit Pli de toekomstige mensheid kleden. “We beginnen gewoon met de volgende generatie”, aldus Yasin.
Website Petit Pli: www.shop.petitpli.com
Dit bericht heeft 0 reacties