Retour Jeans zet de volgende stap om een wereldmerk te worden
Vanaf SS2019 ligt de collectie van kindermodemerk Retour Jeans bij Rubaiyat department stores, een high end warenhuis in het Midden-Oosten. Het merk zet hiermee de volgende stap om zich uit te breiden als wereldmerk.
In augustus 2014 gaf Retour Jeans al aan een internationaal bekend merk te willen worden. Hierbij lag de focus in eerste instantie op Europa, zoals België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Scandinavië. Het doel was om uiteindelijk de totale omzet binnen vijf jaar te verdubbelen. Het kindermodemerk kan de enorme internationale concurrentie goed aan. “We zijn sterk in jongens én meisjes: dat is een pré. Daarnaast bieden we een internationaal en modisch beeld, wat voor veel markten interessant is. Ook hanteren we een goede prijsklasse, met jeans tussen de 50 en 60 euro winkelverkoop. Dat zal zeker ook in het buitenland gewaardeerd worden.”
Rubaiyat is een high end warenhuis met meerdere vestigingen gespecialiseerd in kinderkleding. Retour Jeans zal starten in Jeddah en Riyadh. Hier worden onder andere de luxe kindermodemerken Armani Junior, Bikkemberg, Burberry, DG Junior, DKNY, Gucci, Hugo Boss, Karl Lagerfeld, Lanvin, Little Marc Jacob, Moncler, Nike, Philip Plein, Ralph Lauren en Stella Mc Cartney verkocht. En vanaf 2019 hoort daar dus ook Retour Jeans bij.
Retour Jeans wordt momenteel verkocht in 22 Europese landen. Door het merk uit te breiden naar het Midden Oosten naast Libanon (Jeddah & Riyadh, Saudi-Arabië), zet het label de volgende stap om zijn ambitie als wereldmerk waar te maken.
Website Retour Jeans: www.retourjeans.com
Dit bericht heeft 0 reacties