Singles Day nieuw startschot voor voorbereiding feestdagen
Uit recent onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat het merendeel van de consumenten Singles Day gebruikt om alvast inkopen te doen voor Sinterklaas en Kerstmis. Singles Day, dat is overgewaaid uit China, vindt op maandag 11 november plaats.
Een derde van de ondervraagde consumenten geeft aan bekend te zijn met Singles Day. Daarnaast geeft het merendeel aan alvast voorbereidingen te treffen voor Sinterklaas en Kerstmis. Opvallend is dat Singles Day, dat oorspronkelijk bedoeld is voor vrijgezellen om iets voor zichzelf te kopen, juist populairder is bij mensen mét een relatie. Slechts een kleine 2 procent van de Nederlandse vrijgezellen verwent zichzelf met een cadeau tijdens Singles Day.
Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, geeft 36 procent van de ondervraagde consumenten tussen de achttien jaar en ouder aan inmiddels bekend te zijn met Singles Day. “Dit percentage neemt de komende jaren naar verwachting alleen maar toe, net als dat Black Friday de afgelopen jaren een enorme vlucht heeft genomen in de Nederlandse e-commerce branche. We kunnen dus wel stellen dat de opening van het feestdagenseizoen voor webwinkeliers met een paar weken wordt vervroegd.”
Dit bericht heeft 0 reacties