Steeds meer online bestedingen
De eerste negen maanden van 2017 hebben Nederlanders zo’n 15,7 miljard euro uitgegeven aan online producten en diensten. Ten opzichte van vorig jaar is dat een stijging van wel 14%, een flinke groei in online bestedingen dus.
Dit laten de cijfers van GfK voor de Thuiswinkel Markt Monitor zien. In het derde kwartaal waren de bestedingen vijf miljard euro. Zo’n 39 miljoen producten en 10,7 miljoen diensten werden in die periode online gekocht.
Consumenten gaven in het derde kwartaal het meeste geld uit aan online producten in de categorieën ‘health & beauty’, ‘food/nearfood’ en ‘home & garden’, die groeiden met respectievelijk 57%, 47% en 47%. De categorieën ‘schoenen & lifestyle’ en ‘kleding’ zorgden voor een complete top 5 en groeiden met 36% en 29%.
Omdat het laatste kwartaal midden in de feestdagen valt, worden de bestedingen geschat op zo’n zeven miljard euro, een stijging van 14% ten opzichte van vorig jaar. Het totale aantal online inkopen wordt geschat op 201 miljoen, met een bedrag van 22 miljard euro en daarbij een groei van 17%.
Dit bericht heeft 0 reacties