
SundaySchool druk bezig met voorbereidingen 5e editie
Op 12 januari is het zover: de 5e editie van SundaySchool. SundaySchool is the place to be voor het opdoen van inspiratie, het ontmoeten van vakgenoten en het inkopen van nieuwe of al reeds bekende merken. Wij spraken Rob van SundaySchool, hij vertelde ons alle ins en outs over de volgende editie.
Hoe gaat het met de voorbereidingen voor SundaySchool?
Het gaat heel goed met de voorbereidingen voor SundaySchool. 12 januari is alweer de 5e editie, binnen twee jaar zijn we uitgegroeid tot een vaste start van het inkoopseizoen voor de retailer. En daar zijn we best wel trots op. Toen Stefan en ik met SundaySchool begonnen (na het stoppen van de Kleine Fabriek) hadden we geen ervaring met het organiseren van een beurs, we waren zelf standhouder geweest en ik heb vanuit mijn verleden veel internationale beurzen bezocht. Dat het binnen zo’n korte tijd is uitgegroeid tot wat het nu is, is tof te zien. Natuurlijk met de medewerking van het inmiddels vaste team met o.a. Huub, Manon en Roel.
Is er weer een thema?
Jazeker, ook deze editie hebben we weer een thema. We willen verrassen en de bezoeker elke keer weer inspireren. Dat doen we onder andere door het bedenken van een thema, waarin de beurs wordt opgezet. Naast inmiddels vaste waarden, zoals de parkeerbegeleiders, de toiletdames en de SundaySchool-crew die ook de komende editie weer te herkennen zal zijn in kleding refererend aan het thema. Het thema zelf houden we nog even ‘geheim’, maar zal zeker weer tot een glimlach leiden.
Is SundaySchool alweer volgeboekt?
Zo goed als. Zeker als we de toezeggingen meenemen, we wachten nog op hun inschrijvingen. Pas als we de inschrijvingen binnen hebben vermelden we de merken op de website. Wat ons opvalt is dat meer merken vanuit het buitenland SundaySchool weten te vinden. Met name Scandinavische merken lijken SundaySchool te zien als een goed platform. Maar ook vanuit Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zien we nieuwe toetreders. Daarnaast natuurlijk bijna alle ingevoerde kinderkledingmerken uit Nederland. Ook merken die een seizoen hebben overgeslagen geven aan dat dit geen goede keuze is geweest, en zullen weer aanwezig zijn. We zijn weer creatief met de ruimte aan het indelen zodat iedereen tevreden is.
Wat ons ook opvalt is dat SundaySchool ook internationaal bekender wordt. We horen steeds vaker dat SundaySchool in één adem wordt genoemd met de Pitti Bimbo in Florence en de Playtime in Parijs. Waarbij alle drie de beurzen een geheel eigen karakter en aanbod hebben. SundaySchool vindt haar basis in het aanbod van merken waar we ook internationaal om bekend staan. Casual kindermerken die gemakkelijk draagbaar zijn in een midden en middenhoog segment. En dat aangevuld met kleine opkomende merken. Wat we ook merken is de toename van schoenen- en lifestyle merken.
Kun je als bezoeker al kaarten kopen?
Jazeker, de afgelopen week is de ticketverkoop weer begonnen. Tot 22 december kun je een kaartje kopen voor € 12,50, daarna en aan de deur voor € 17,50. Nieuw is dat bij de ticketverkoop ook naar het KvK nummer wordt gevraagd. We hoorde terug dat er toch ook bezoekers kwamen die daar niet thuis horen, en dat willen we voorkomen. Zo leren we nog elk seizoen en proberen we in te spelen op de veranderende marktomstandigheden.
Wil je verder nog wat kwijt over SundaySchool?
We houden weer een modeshow, dit keer hebben we gekozen voor één show. Deze begint om 14 uur en zal qua opzet vergelijkbaar zijn als de eerste editie. We kregen terug dat de laatste show heel spectaculair was, maar dat men door de theateropstelling de kleding niet goed genoeg kon zien.
Je kunt je inkoopseizoen niet beter beginnen dan met een bezoek aan SundaySchool. Zie de nieuwe trends, laat je verassen door de modeshow en neem de tijd om met collega’s van gedachte te wisselen over de kansen die er zijn. Kortom, graag zien we u op zondag 12 januari op de Fabrique in Utrecht (Maarssen)
Dit bericht heeft 0 reacties