Ga naar hoofdinhoud

Superdry lanceert nieuwe kinderkledingcollectie in samenwerking met Next

Volgende maand introduceert Superdry een nieuwe kinderkledingcollectie. Het iconische merk heeft hiervoor een licentieovereenkomst gesloten met de Britse moderetailer Next.

De collectie, bestaande uit 95 items, is ontworpen in samenwerking met het designteam van Superdry en omvat bovenkleding, T-shirts, sweatshirts, polo’s en jurken voor kinderen van twee tot tien jaar. De kleding is geïnspireerd op het rijke archief van Superdry.

Vanaf volgende maand is de collectie verkrijgbaar, met een exclusieve lancering in vijf geselecteerde Next-winkels in november. In januari 2025 wordt de lijn ook beschikbaar voor alle Superdry-agenten en -distributeurs.

Herstel van Superdry
De lancering van deze kinderkledinglijn markeert een belangrijke stap voor Superdry, dat zich in een herstelproces bevindt na een uitdagende periode. Het bedrijf kampte eerder dit jaar met grote financiële tegenslagen, waaronder het verdwijnen van de Londense beurs en het verlagen van huurprijzen voor 36 Britse winkels om sluitingen te voorkomen. Buitenlandse filialen, zoals de 18 in Nederland, blijven hierdoor operationeel. Ook kreeg het bedrijf een kapitaalinjectie van oprichter Julian Dunkerton om het merk te herstructureren en te vernieuwen.

Superdry’s omzet daalde in de eerste helft van dit jaar met bijna 25%, terwijl het verlies opliep tot 30 miljoen euro. Ondanks deze tegenslagen blijft het merk actief in meer dan 50 landen, met 220 eigen winkels en 450 franchisevestigingen wereldwijd.

Focussen op jongere doelgroepen
Superdry lijkt in te spelen op de trend om winkels aantrekkelijker te maken voor jonge consumenten. Ook andere merken, zoals Marks & Spencer en Mango, richten zich steeds meer op de jeugd. Marks & Spencer introduceerde recent een nieuw winkelconcept voor de Gen Z-generatie, terwijl Mango zijn Mango Teen-formule uitbreidt. De nieuwe Londense winkel is de eerste buiten Spanje en weerspiegelt de groeiende focus op tienermode.

Superdry volgt deze trend en zet met zijn nieuwe kinderkledinglijn stappen richting een jonger publiek.

Tweede poging
In 2019 heeft superdry ook al een kindercollectie gelanceerd, waarna ze na een seizoen weer besloten mee te stoppen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top