The New heeft het Deense merk Cost:bart overgenomen
The New breidt uit met weer een ander merk. Afgelopen voorjaar kochten de eigenaren van The New al het sportmerk Pure Lime. En nu het Deense merk Cost:bart.
“Voor een langere periode zijn we al op zoek naar merken die in ons bedrijf kunnen passen. Toen de mogelijkheid om Cost:bart over te nemen ontstond, besloten we actie te ondernemen. Cost:bart bereikt een interessante doelgroep en met de overname hopen we het potentieel van het merk uit te breiden en zowel Cost:bart als The New op de lange termijn te versterken “, zegt Chris Petersen, eigenaar van The New.
Cost:bart blijft werken onder dezelfde naam en met hetzelfde DNA, maar met een nieuw team van mensen erachter.
“Bij The New weten we dat we ons assortiment moeten uitbreiden als we willen groeien op dezelfde manier als we tot nu toe hebben gedaan. We hebben een flexibele en nieuwe benadering van zakendoen en we zien zeker potentieel in de synergieën tussen de twee merken. We geloven dat we kunnen bijdragen met iets nieuws in de mode-industrie en Cost:bart is misschien niet het laatste merk dat we kopen “, zegt Chris Petersen.
Afgelopen voorjaar kochten de eigenaren van The New het sportmerk Pure Lime om een beter inzicht te krijgen in de kwaliteiten en productie van sportkleding voor kinderen. Het resultaat daarvan is het merk The New Pure. De eerste collectie wordt gelanceerd in februari.
De mensen achter The New en Cost:bart zullen deelnemen aan de Deense modebeurs CIFF Youth, waar beide merken de collecties zullen presenteren voor het najaar van 2019.
Voor Nederland verandert er niets. Marielle Veenstra & Chantal Schumacher-Klomp zullen de vertegenwoordiging voor Nederland blijven doen.
Verkoopinformatie:
Marielle 06 54281588
Chantal 06 45043130
Dit bericht heeft 0 reacties