V&D terug als online warenhuis zonder ambitie om winst te maken
V&D keerde deze week na twee jaar terug, maar dan als online warenhuis. De aankomende vijf jaar wil het groeien naar honderd miljoen euro online omzet. Maar in eerste instantie wil men het merk teruggeven aan Nederland. “Winst gaan we er niet mee maken”, aldus Roland van Zetten, eigenaar van Coolinvestments op het Retail & Brands Festival.
Iedere cent zal de aankomende vijf jaar terug gestoken worden in de marketing en prijzen. Omdat het online warenhuis geen ambitie heeft om winst te maken, kan het mogelijk sneller groeien. Op de eerste dag kwamen er zeshonderd orders binnen, hiermee wordt er gesproken van een “soft launch”. De fouten op de website moeten nog hersteld worden en ook komen er geleidelijk aan nieuwe merken bij.
Vooralsnog werkt het bedrijf alleen samen met retailers en merken, maar mogelijk worden ook eigen merken Liv en Soho opnieuw geïntroduceerd. Tevens zal het welbekende Prijzencircus weer terugkeren. Daarnaast is V&D druk bezig met het ontwikkelen van een tv-commercial en het terugwinnen van de vroegere klantengroep.
Website V&D: www.vd.nl
Dit bericht heeft 0 reacties