Winkels lopen omzet mis door onbenutte data; zo pak je het aan
Veel winkeliers gaan ervan uit dat alleen online winkels over waardevolle data beschikken die hun omzet laten groeien. Het tegendeel is waar; fysieke winkels genereren net zo goed waardevolle data. De kunst is dat je het op de juiste manier verzamelt en analyseert.
Het bedrijf Axis Communications, dat vooral bekend staat als leverancier van netwerkcamera’s en marktleider op het gebied van netwerkvideo’s, biedt ook oplossingen voor winkeloptimalisatie aan. Dankzij het combineren van netwerkcamera’s en audioproducten met analysesoftware kunnen winkeliers veel informatie over hun klanten genereren.
Wat kun je meten?
Dankzij de samenstelling van software en camera’s kun je mensen tellen, leeftijd en geslacht herkennen, winkelbezetting vaststellen en zelfs wachtrijen meten. Hierdoor krijgt men inzicht in klantgedrag en de winkelactiviteiten, wat weer kan zorgen voor een verbetering van de klantervaring en een toename aan aantal verkoopkansen. Axis Communications helpt op deze manier inzicht te krijgen in winkelgedrag en de behoefte van de klant.
Quick Guide
Niet iedere winkelier weet hoe deze software het best ingezet kan worden. Om die reden heeft Axis een quick guide gemaakt die voor retailers gratis te downloaden is. Ook kan het bedrijf op locatie komen kijken hoe de camera’s kunnen helpen bij diverse uitdagingen voor de winkelier in kwestie. Meer weten over de Quick Guide? Kijk dan hier!
Dit bericht heeft 0 reacties