Ga naar hoofdinhoud
zalando kindermode

Zalando begint 2018 in rode cijfers

Het eerste kwartaal van 2018 is niet goed verlopen voor Zalando. Het bedrijf heeft een nettoverlies gemaakt van vijftien miljoen euro. Een jaar ervoor stond nog een totale winst van ruim vijf miljoen euro.

De omzet van het modebedrijf nam met 22 procent toe tot bijna 1,1 miljard euro. Daarnaast werd het aantal actieve klanten verhoogd met 16,7 procent tot bijna 24 miljoen in totaal. Ook groeide het aantal bestellingen met meer dan een kwart, tot wel 25,4 miljoen. Het gemiddelde aantal bestellingen per klant nam daarnaast ook toe, dit werden er vier in plaats van 3,6.

Eerste kwartaal
Het eerste kwartaal heeft Zalando zich grotendeels gefocust op groei, de topprioriteit van de retailer, volgens co-CEO Rubin Ritter. De vertraagde start van het lente-en zomerseizoen heeft de marktomstandigheden bemoeilijkt. Zo zag Zalando zijn aangepaste ebitda dalen van 20,3 miljoen naar iets meer dan break-even en liep de ebit-marge terug van 2,1 naar nul procent.

Zalando zegt wel een veelbelovende start te hebben gemaakt met het beautyassortiment. Het begon in eigen land met zo’n vierduizend producten van 130 verschillende merken. Volgens Ritter ziet Zalando veel mogelijkheden om de positie als one-stop bestemming voor mode en lifestyle te versterken.

Website Zalando: www.zalando.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top