Zalando laat fysieke retailers producten aanbieden
Zalando heeft via een persbericht laten weten dat binnenkort ook fysieke retailers op het Connected-Retail programma worden aangesloten. Vanaf 2019 wordt het concept uitgerold. Nederland is voor Zalando een van de belangrijkste markten op dit gebied.
Al eerder ging het bedrijf een samenwerking aan met Duitse retailers. In juni 2016 begonnen de Duitse schoenenwinkels en later kwamen ook fysieke kledingwinkels erbij. Door een samenwerking aan te gaan groeit het aantal producten van Zalando in aanbod. Voor fysieke retailers is het een manier om online te verkopen zonder dat er al te veel kosten aan te pas komen. Het doel van Zalando is om eind 2018 zo’n 600 retailers te hebben aangesloten, zo luidt het persbericht.
Tevens zal er in de toekomst gekeken worden naar de mogelijkheid tot same-day bezorging of bezorging de volgende dag. Dit omdat offline winkels vaak dichterbij de klant zitten dan een centraal distributiecentrum. Volgens Carsten Keller, vice president direct-to-consumer bij Zalando, zorgt dit voor een nieuwe klantervaring samen met de normale retail.
Website Zalando: www.zalando.nl
Dit bericht heeft 0 reacties