Aan het woord: Hilda Hoogterp van Menzo in Dokkum
In ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat dé trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt KIDS met de eigenaresse van Menzo in Dokkum.
Eigenaresse Menzo, Hilda Hoogterp: “Twaalf jaar geleden hebben Julia Steringa en ik de winkel Menzo in Dokkum geopend. Na twaalf jaar vonden we het tijd voor een grondige verbouwing. Zo hebben we een nieuwe vloer gekregen en is er een muur uit waardoor je nu echt een rondje door de winkel kunt lopen. De winkel is nu een stuk lichter en overzichtelijker. Vooraan in de winkel hebben Julia en ik nu ook een damesafdeling gerealiseerd. Afgelopen week was de opening en dit was een groot succes! Omdat we vijf weken dicht zijn geweest, waren de reacties overweldigend positief. Men was ontzettend blij dat we eindelijk weer open zijn. Het harde werk van de afgelopen weken is dan ook snel vergeten. Ondanks het slechte weer mogen we ook zeker niet klagen met de verkoop. Dankzij onze vaste klantenkring, hebben veel klanten toch een bezoekje gebracht aan de winkel om te kijken hoe het resultaat geworden is. Aangezien we nu net weer een week open zijn, is het nog moeilijk te zeggen welke merken goed lopen. Uit ervaring weet ik wel dat de merken Ai&Ko, Nik&Nik, Kidz-art, Retour, Name It en LMTD echte hardlopers zijn. Bij de meiden zijn de flared pants en culotte een grote trend, terwijl bij de jongens de sweatpants nog steeds favoriet is. Opvallend is dat er veel kleur in de collecties zit, en dan met name veel rood, geel en blauw. Wat ik zo leuk vind aan mijn werk? Kinderen helpen bij het zoeken van een nieuwe outfit. Het doet ons ontzettend goed om die stralende gezichtjes te zien als ze blij zijn met de kleding die wij voor hen hebben uitgezocht. Daarnaast vinden we het ontzettend leuk om de nieuwste trends op gebied van kindermode in de winkel te laten zien.”
Website Menzo: www.menzofashion.nl
Dit bericht heeft 0 reacties