skip to Main Content
Consument geeft minder uit aan de feestdagen, bespaart op kleding en schoenen

Consument geeft minder uit aan de feestdagen, bespaart op kleding en schoenen

Uit een onderzoek van ABN AMRO blijkt dat consumenten van plan zijn minder uit te geven aan de feestdagen.

Het onderzoek van ABN Amro samen met Q&A Insights & Consultancy richtte zich op de uitgaven van de consumenten rond de feestdagen. Uit de resultaten blijkt dat consumenten van plan zijn minder uit te geven aan cadeau’s, en ook met het doen van boodschappen andere keuzes te gaan maken. Zo zullen consumenten o.a. minder uitgeven aan kleding, schoenen, sport, speelgoed, games en cadeauartikelen.

Met name in de categorie kleding en schoenen blijken consumenten minder bereid geld uit te geven. Zo’n 42 procent van de respondenten wil minder uitgeven tegenover 18 procent die meer wil uitgeven. Met een verschil van 24 procent is deze categorie het meest negatief vergeleken met overige categorieën.

Verder blijkt uit het onderzoek dat een derde van de respondenten zich veel zorgen maakt over de eigen financiën. Met name jongeren (18-34 jaar) hebben zorgen over hun eigen financiële situatie. Binnen de groep van mensen met lage inkomens geeft 58 procent aan zich grote zorgen te maken over hun financiële situatie, tegenover dertig procent die zich geen zorgen maken.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top